Wilt u inloggen of registreren?
Maak Thuisquarantaine Een Stuk Spannender! 10% Korting Op Elke Bestelling code: STAYSAFE

Retourneren

GARANTIE

De garantie op onze producten is standaard 12 of 24 maanden vanaf de aankoopdatum, afhankelijk van de fabrikant. Deze termijn staat ook vermeld in het garantiebewijs, indien de fabrikant deze bij het product heeft gevoegd.

Naast de fabrieksgarantie zit er op al onze producten een wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.

Wanneer je aankoop tijdens de garantieperiode defect raakt neem dan contact op met de klantenservice.

Wij zullen je vervolgens adviseren over de vervanging van jouw aankoop.

WANNEER IS DE FABRIEKSGARANTIE VAN TOEPASSING?

Garantie heb je alleen bij een gegronde klacht. De klacht is gegrond als deze niet veroorzaakt is door:

  • Beschadiging door opzet, of door nalatigheid ( bijvoorbeeld water-, val en/of stootschade);
  • Onoordeelkundig gebruik of nalatig onderhoud;
  • Normale slijtage en/of beschadiging door het niet of niet juist in acht nemen van de gebruiksaanwijzing;

Wij volgen bij het afhandelen van artikelklachten uiteraard de wet en de algemene voorwaarden van de Nederlandse Stichting Webwinkelkeur.

GEBRUIKSTIPS:

  • Bij Sexspeeltjes: voorkom dat je sexspeeltje uit het bed valt en op de grond terecht komt;
  • Gebruik de juiste glijmiddel, wij adviseren bij silicone sextoys om een glijmiddel op waterbasis te gebruiken; 
  • Door het sexspeeltje zelf te openen vervalt je recht op garantie als gevolg van stof en vocht; 
  • Lees de bijgeleverde gebruiksaanwijzing voor verantwoord onderhoud van jouw aankopen;

INFORMATIE OVER:

RETOURNEREN

Retourneren bij Exclusive Desire is eenvoudig en is mogelijk binnen 30 dagen na ontvangst van je pakket. Hieronder lees je hoe retourneren in zijn werk gaat en vind je de antwoorden op veelgestelde vragen.

ZO RETOURNEER JE EEN PRODUCT

Voor alle producten geldt een bedenktijd van 30 dagen, die in gaat op de dag dat je het laatste product van je bestelling ontvangt. Binnen deze periode moet het proces van retourneren in gang gezet worden.

Let op! De volgende artikelen kunnen, indien de verpakking niet meer gesealed is, in verband met hygiëne niet geretourneerd worden (dit is tevens wettelijk zo bepaald):

  • Pruiken
  • Strings
  • Catsuits
  • Panty’s en kousen
  • Alle sexspeeltjes waaronder ook vibrators en dildo’s
  • Glijmiddelen, crèmes en tabletten
  • Condooms (kunnen ivm de veiligheid nooit retour gestuurd worden)

Bovengenoemde artikelen kunnen enkel geretourneerd worden wanneer het artikel defect blijkt te zijn.

Heb je een nieuw sexspeeltje maar ben je toch niet helemaal tevreden? Dan geldt dat deze alleen retour mag indien het product in de originele verpakking zit en geseald is. 

Voldoet jou aankoop hieraan? Doorloop dan de volgende stappen:

STAP 1:

BRENG ONS OP DE HOOGTE

Door ons op de hoogte te brengen herroep je de overeenkomst. Dit kun je doen door de klantenservice een email te sturen met daarin vermeld:

  • Je volledige naam
  • Exclusive Desire order nummer
  • Bank gegevens voor eventuele reclamatie
  • Reden van retour
  • Eventuele fotos van defecten

Je krijgt binnen 1 werkdag een bevestiging van ons met daarin een al volledig ingevuld retourformulier met retour adres.

Belangrijk is dat het retour formulier een uniek RMA nummer (return merchandise authorization) heeft. Dit helpt ons je retourzending snel te verwerken.

Print het formulier uit, controleer de inhoud en voeg dit bij het pakket dat je retourneert.

STAP 2:

STUUR HET PAKKET RETOUR

Als klant ben je zelf verantwoordelijk voor het goed verpakken van jouw retourzending voor een goede bescherming tijdens het transport. Pak het artikel in, voeg het retourformulier ingevuld bij en zorg ervoor dat de artikelen zich niet vrij in het pakket kunnen bewegen, om zo beschadiging tijdens het transport te voorkomen. Stuur vervolgens het pakket retour naar het retour adres vermeld op het retour formulier. Wanneer je je pakket terugstuurt , ligt het risico bij de klant wanneer het pakket beschadigd of niet aankomt bij Exclusive Desire. Wij kunnen hier niet aansprakelijk voor gesteld worden. Wil je je pakket verzekeren, zodat je geen risico loopt op verlies, kies er dan voor om je pakket via het postkantoor aangetekend te versturen. De kosten van het retourneren is voor eigen rekening.

Wanneer je je retourzending bij een postkantoor afgeeft, ontvang je een verzendbewijs. Bewaar dit verzendbewijs goed.

NADAT WIJ JE RETOURPAKKET HEBBEN ONTVANGEN

Binnen vijf werkdagen nadat wij je retour hebben ontvangen, krijg je per e-mail een bevestiging van de ontvangst van het retourpakket. Mocht deze in het weekend bij ons worden bezorgd, dan krijg je van ons een bevestiging op de eerstvolgende werkdag.

Na ontvangst van het product zullen wij beoordelen of het artikel nog in goede staat en compleet is en opnieuw als ‘nieuw’ verkocht kan worden. Is het artikel gedragen (Lingerie) en hierdoor, of om andere redenen, beschadigd, of incompleet, dan zullen wij hiervoor kosten in rekening brengen. Deze kosten zijn gelijk aan de verkoopprijs van het artikel die je hebt betaald, of, in het geval van een incompleet artikel, aan de hoogte van de kosten die wij moeten maken voor het weer compleet maken van het artikel. In het geval van een retour betreffende een defect product wordt deze door onze RMA afdeling geïnspecteerd of er sprake is van garantie. Defecte retour artikelen worden na inspectie vanwege hygiene eisen direct verwijderd en nooit terug gestuurd.

AFHANDELING

Vanaf het moment dat je hebt aangegeven de aankoop te willen herroepen, zullen wij zo snel mogelijk en altijd binnen een periode van maximaal 14 dagen het aankoopbedrag aan je terugbetalen.

De terugbetaling wordt gedaan middels dezelfde betaalmethode waarmee je hebt betaald. Wanneer je een bestelling terugstuurt welke is betaald met een Paysafecard dan wordt dit tegoed omgezet in een shoptegoed voor Exclusive Desire.

Verkeren de producten niet in ‘nieuw’ staat, met als gevolg dat we deze niet direct opnieuw ter verkoop aan kunnen bieden in onze webshop, dan nemen we contact met je op over de afhandeling. In dat geval is het mogelijk dat er kosten in rekening worden gebracht, zoals hierboven al vermeld.

Bij de retouren van defecte producten zullen wij na groen licht van de RMA afdeling jou defecte product vervangen en kosteloos versturen. Indien een product niet meer op voorraad is wordt dit tegoed omgezet in een shoptegoed voor Exclusive Desire.

ZO VERSNEL JE HET RETOURPROCES

Om een soepele en snelle verwerking van je retourzending mogelijk te maken, vragen we je rekening te houden met de volgende aspecten, voor zover redelijkerwijs mogelijk:

  • Vermeld altijd je ordernummer
  • Artikel(en) is/zijn ongedragen (passen van lingerie is uiteraard mogelijk)
  • Artikel(en) is/zijn onbeschadigd Artikel(en) is/zijn voorzien van aangehechte labels en/of stickers
  • Artikel(en) is/zijn verpakt in originele verpakking met bijgeleverde garantiebewijzen en gebruiksaanwijzingen
  • Artikel(en) is/zijn voorzien van eventuele actieartikelen die je bij de bestelling hebt ontvangen
  • Wanneer je een bestelling terugstuurt welke volledig is betaald met een Paysafecard dan wordt dit tegoed omgezet in een shoptegoed voor Exclusive Desire. Hiervoor mag je een Exclusive Desire-account aanmaken, zodat we het shoptegoed hier gelijk voor je op kunnen zetten.

VEELGESTELDE VRAGEN OVER RETOURNEREN

Welke producten kunnen niet retour?

Kan ik een product ruilen?

Kan ik sale producten retourneren?

Ik heb mijn Paysafecard besteed en wil mijn artikel(en) retourneren. Hoe gaat de terugbetaling van mijn Paysafecard?

 

De waardering van www.exclusivedesire.nl bij Webwinkel Keurmerk Klantbeoordelingen is 8.9/10 gebaseerd op 22 reviews.